Tietoa jäsenille

Y-tunnus on 0930319-8.

Arvoisat yhdistyksen jäsenet!

Syyskokous ei pystynyt valitsemaan uutta puheenjohtajaa syyskokouksessa, koska yhtään ehdokasta ei ollut. Yhdistys tarvitsee uuden puheenjohtajan mitä pikimmin mutta viimeistään kevätkokouksessa. Yhdistykseen kuuluu 113 mökkiä, joten vaihtoehtoja on. Aiempi hallituskokeumus on toki eduksi mutta hyvä hallitus tukee kyllä sellaistakin puheenjohtajaa, jolle juuri meidän yhdistyksen tapa hoitaa asioita ei ole tuttu. Ja miten erinomainen mahdollisuus vähän uudistaa vanhoja tapoja! Nyt olisi erinomainen mahdollisuus myös niiden, jotka ovat kovasti kritisoineet yhdistyksen hallituksen toimintaa, tarttua toimeen ja näyttää, miten hommat tulee hoitaa ja nimittää joukostaan ehdokas.

Tarttuu toimeen kuka tahansa, toivoisin että hän saa koko yhdistyksen tuen taakseen ja että turhat nurinat jäisivät vähemmälle. Kaikilla on mahdollisuus vaikuttaa osallistumalla yhdistyksen toimintaan joko hallituksessa tai vuosikokouksissa. Jos ei tätä kautta ota osaa, ei turhalle urputtamiselle ole mielestäni oikeutusta.  Asiallinen palaute on aina myös tervetullutta, mutta sen kanavina eivät toimi Whatsapp-ryhmä, Facebook sivu tai torikokoukset. Kysymällä suurin osa asioista selviää eikä asioita tarvitse pohtia pienessä piirissä.

Itse toivon vielä tulevaisuudessa saavani uuden mahdollisuuden luotsata yhdistyksen hallitusta, mutta nyt tarvitsen pienen huilin keskittyen puutarhan hoitoon ja muihin haasteisiin. Mielestäni puheenjohtajalla täytyy olla jotain näkemystä miten yhdistyksen toimintaa voisi entisestään kehittää ja sen suhteen mun reppuni on tyhjä.

Jos keskitymme enemmän siihen, mikä on meidän kaikkien parhaaksi, uskon että toimihenkilöitä löytyy helpommin myös muihin vapaisiin toimiin. Keskitytään positiiviseen ja kaikkeen siihen, mikä tekee siirtolapuutarha-aatteesta niin ainutlaatuisen!

Lämpimin terveisin,

Sini

(puheenjohtaja vielä tämän kuukauden)