Palvelut

Jokainen mökki, josta on liitytty yhdistyksen jäseneksi on vesi- ja sähköjakelun piirissä.

Vesi

Alueellemme on vedetty kesävesi, joka tulee jokaisen tontin reunalle. Vesi avataan keväällä, kun yöpakkaset ovat ohi ja suljetaan syksyllä syyskuun loppupuolella, riippuen ilmoista. Yhdistys vastaa vesilaitteista tontinrajalle ja siitä eteenpäin ne ovat mökkiläisen vastuulla.

Koko alueella on yhteinen vesimittari, joka luetaan syksyllä ja veden kustannukset jaetaan tasan kaikkien 113 mökin kesken.

Alueellamme harrastamme vuoro kastelua mökkinumeroiden mukaan, eli parilliset parillisina ja parittomat parittomina päivinä, niin painetta riittää kaikille. Kastelukannulla saa kastella milloin vain. Jos kastelet päivällä sadettajalla tai suihkulla, siitä haihtuu kuumana päivänä 80 % ilmaan, joten se on kuin hukkaan heitettyä rahaa, mehän sen maksamme kaikki yhdessä. Siis käytä sadettajaa ja letkua vasta kello 18.00 jälkeen.

Sähkö

Jokaisessa mökissä on erillinen sähkömittari, joka luetaan syyskuun alkupuolella. Näin ollen jokainen mökkiläinen maksaa vain omasta sähkönkulutuksestaan. Mittari luetaan myös omistajan vaihdon yhteydessä. Jos remontoidessasi joudut siirtämään mittaria niin se on plommattava uudelleen. Ota yhteyttä hallitukseen. Keväällä saat sähkölaskustasi ennakko laskun ja lopullinen lasku tulee syksyllä kun tiedetään todellinen kulutus. Katuvalojen veloitus päätetään vuosittain kulutuksen mukaan, joka jaetaan mökkiläisten kesken.

Vessat

Kerhotalon vieressä olevassa huoltorakennuksessa on mökkiläisiä varten WC-tilat, miehille ja naisille erikseen. Kumpaisessakin on myös inva WC. WC-tiloihin pääsee avaimella, joka pitäisi olla jokaisella mökkiläisellä itsellään.

Suihkut

Kerhotalon viereisessä huoltorakennuksessa on myös suihkutilat mökkiläisiä varten. Suihkuun pääsee samalla avaimella, jolla pääsee WC-tiloihinkin.

WC- ja suihkutilat siivotaan mökkiläisten voimin kukin vuorollaan.

Uimaranta

Alueemme kohdalla on Vantaan joen varrella Helsingin kaupungin uimaranta.

Pesukone

WC:n avaimella pääset pesutilaan. Siellä on kalenteri, johon voit tehdä varauksen.
Koneellisen hinta on 2 €, joka peritään syksyllä sähkölaskun yhteydessä koko kesän pesukerrat yhtäaikaa.

Jäteastiat

Pakilanrantatiellä Ärtin polun päässä on jäteastiat "Molokit", jotka ovat yhteisiä Pakilan kanssa. Ne ovat lukittu ja nihin pääsee ainoastaan WC:n avaimella.
Ne ovat talousjäteastioita, sinne ei saa viedä puutarhajätteitä eikä kaatopaikalle kuuluvia kalusteita ym. Puutarhajätteet jokaisen on kompostoitava, haketettava tai vietävä Kivikkoon jos ei muuta keksi. Esim. puiden ja pensaiden juurakot joita ei voi hakettaa.

Haketettavat oksat

Alueellamme ei ole enään omaa silppuria. Haketettavat risut voi viedä Pakilan saunan haketuspaikalle. Pakila veloittaa meiltä osan haketusmaksusta.

Työkalut

Alueellamme olevasta varastosta voi lainata työkaluja kuittausta vastaan. Siellä on pensasleikkuri, oksasakset, tikapuut, kottikärryt, ym. pienempää työkalua. Pensasleikkurista veloitamme 2€ / käyttökerta. Ota yhteyttä mökkiin 20, 45, 65 tai alueen isäntään.

Kerhotupa

Kerhotupaa on mahdollisuus vuokrata juhlatilaisuuksia varten sinne mahtuu noin 60 henkeä, joita varten siellä on myös astiat. Ota yhteyttä hallitukseen.

Kerhotuvalla toimii kesäkaudella kahvila torstaisin klo 18-19. Kahvin kanssa tarjolla sekä makea että suolainen vaihtoehto.